onsdag, juni 20

På resa mot vardagen

... åtminstone för ett par dagar.

Åtta vita glasassietter fick följa med hem från Röda Korset

Ännu en plåtburk inhandlad på loppis,
denna gång i Lövestad

Duk och servetter till det midsommarfina bordet


Nästan så att jag borde få bära ny-på-jobbet-namnskylten efter min semesterledighet. Arbetskläderna är undanstoppade längst bak i garderoben, eller är de? Jag minns inte.
Är just så förvirrad som jag tycker man ska känna sig efter en längre hemmavaro. Att det sedan känns lite motigt i skrivande stund hör till.

Här hemmavid, i min oas, har mycket hänt. Syns men framförallt känns! Trädgårdsarbete är tungt göra och jag uppskattar det verkligen. Vi har planterat, rensat, flyttat, fixat och trixat. Så länge det går framåt är jag nöjd, en vacker trädgård byggs inte på en dag, speciellt inte av två nybörjare.

Snart Midsommar som vi i år firar, just det, här hos oss. Gulp, massor som jag vill ordna med men den bästa midsommaren är, enligt mig, den där alla hinner äta och ta det lugnt. Tänker därför inte göra en stor grej av det. Maten är inhandlad, fåtalet dekorationer likaså. Huset står där det står och gästerna kommer- bra så.

I går var jag på ett spontant, sparsamt humör och fick syn på en trottoarpratare som utlovade damklippning för 140 kronor. Gick in, blev klippt och kalaset kostade ännu mindre än det jag kunnat läsa på skylten utanför. Den manlige frisören var trevlig och resultatet blev bra. Haseem kommer få träffa mitt sönderfärgade hår fler gånger, så mycket är säkert :)

Åter mot trädgården och solen som faktiskt alltid finns där uppe i skyn. Märkligt det där hur jag kan sitta inne och tycka det ser molnigt ut men sedan kliva ut på trappen och inse att jag får byta shortsen mot bikinisar...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar