torsdag, augusti 9

Trivsam sommarkväll på Ivö

doftar ljuvligt & dörren är som en dröm

så fint

regnbåge till efterrätt

tycker om det jag ser

delar av husfolket med snygg tavla & lampa
i bakgrunden



Har i dag haft nöjet att uppleva sommarens första riktiga åska och färdades lyckligt mellan ute och inne allt eftersom vädret växlade. Lite plockande här, lite pysslande där, lite flyttande här, lite fixande där... För mig som samlar små projekt i minnet är det tillfredsställande att beta av listan.

Senare var vi bjudna till Ivö för besök hos vänner till Uffe. Vi gav oss iväg så snart kärleken slutat jobba och kvällen var glad och livlig då formeln ju lyder Ulla+barn=bus.
Till middag blev det grillat som till min glädje intogs utomhus och när regnet väl gjorde entré flyttade vi istället in i den trivsamma stugan. Ett sommarhem att leva i med en atmosfär så skön och inbjudande att annars så tysta jag pratade. Högt betyg, haha.
Slogs av tanken att vi förmodligen ofta budar på samma saker hos den lokala auktionsfirman även fast stilen på våra respektive hem skiljer sig markant från varandra. Jag kan till exempel inte leva utan 70-talets, ofta överdrivna, mönster och färger. Mycket inspirerad blev jag i vilket fall :)
Sent omsider styrde vi kosan hemåt med ömsesidigt löfte om att snart ses igen!

Kvällar som denna ger semesterkänslan näring att dröja kvar. Än fläktar ljumma vindar, än smakar det grillade sommar och än är naturen utanför dörren vårt finaste rum.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar