torsdag, september 27

Början, avslut- lunch?

Många njuter i detta nu av sin morgon, jag av min kväll. Sådant är livet i övrigt också, bara omständigheter som skiljer oss åt. Same, same but different.


solstråle i köksfönstret


Ord som "mångfald", "solidaritet" och "välfärd" har jag hört användas så ofta och själlöst att de tappat all betydelse. I grund är de fantastiska. Dags att sluta missbruka vackra ord och istället nära dem ömt i jag-vill-vara-en-bra-människa-agerandet.

Väl hemma på min gata och min uppfart log jag överseende åt att grannen placerat ställningen väl synlig. Den som med fördel används när den gigantiska häck som skiljer våra tomter åt, ska klippas.
Vi trivs verkligen med våra grannar. Rejäla, vettiga, trevliga, stillsamma och pensionerade djurvänner.
Är väl bara vad gäller just frisyr på häcken och dess betydelse våra prioriteringar går isär.
Om jag kunde skulle jag tala om för dem att vi inte har tid. Just nu. Vi hämtar stenar, bygger, målar, fyndar på second hand, sopsorterar, jobbar, lagar vår egen middag, färdigställer de gästandes rum och tar oss någon liten stund framför TV´n.
Häcken får därmed ta en nummerlapp, precis som alla andra. Liksom.
Men eftersom jag sover när den pensionerade grannen påtar i trädgården korsas våra vägar sällan.
Kanske därför som det hemma på min gata och uppfart står en ställning och väntar uppfordrande. Samt en häck till hälften klippt.

God natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar