torsdag, oktober 4

Slott, gårdsbutiker, kärt besök...

... massor av matlagning & så lite fyndjakt förstås!



gick undan från morgon till kväll

maltesholms slott hamnade vi på lite av misstag, gjorde inget

färgprakt

lax asian style, värt allt hackande & rivande

kusinen & desserten

fina men lite läskiga

glad kanelbullens-dag på dig!


Var tog september vägen? Är det sant att det redan är den 4e oktober? Alltså, jag hinner inte med.
Har sovit dåligt länge, länge men med ny säng installerad och inlegad är läget ett annat. Antingen får jag börja ställa klockan eller så har jag snart kommit ikapp sömnmässigt, återstår att se. Vaknade nämligen inte förrän vid halv två i eftermiddags och då blev det ändå ingen sen kväll igår. Regn och rusk ute så ingen skada skedd.

I slutet av förra veckan samt hela helgen har vi haft besök av farmor, Kjell och kusin med hund.
Vi handlade fint kött på gårdsbutik, körde fullkomligt vilse men kunde tack vare det gå runt och kika på Maltesholms slott, hängde på Äppelmarknaden i Kivik och lagade massor av god mat. Hundarna lekte så till den milda grad att jag tror Ulla drabbades av sorg när kamraten försvann. Tog ett par dagar innan hon blev sig själv igen, stackarn.
Att åka till Kivik under Äppelmarknaden är inget jag kan rekommendera rent generellt, dra åt skogen så mycket folk och bilar. Vi letade parkering i nästan en timme och fick gå ett par kilometer, kändes det som, för att nå själva evenemanget. Hade lätt åkt dit denna helg istället men nu råkar det vara så att jag var ledig då och inte nu. Bara ett tips.
Synd också att kameran fick ligga nedpackad hela dagen då regnskurarna avlöste varandra.

Tycker mig ha läst att det är Kanelbullens dag idag? Vilken tajming att jag helt ovetande om detta bakade just bullar igår när stora suget satte in.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar