torsdag, oktober 11

Erbarmerlig huvudvärk

 ... i nästan dagarna sju. Var har jag felat?


hjärta uffe

ny krydda i tillvaron

uppskattar att vår härdiga klättrare inte märker av hösten

f*nskapet till häck under tuktning

dagens ulla




Har halkat in på emaljmuggs-spåret, smått besatt av alla de skönheter som finns där ute. Märkligt att jag först nu på allvar lagt märke till dessa anspråkslösa men färgglada utropstecken. Charmen består i dess skevhet, varierande i tyngd och den ofta bristande noggrannheten i emaljeringen. Undertill är de märkta med tillverkarländer som "Poland", "China", "Yugoslawia","Czechslowakia" samt naturligtvis vårt egna "Kockums". Spännande värre för en som mig.

Följer många bloggar och ser att de flesta skribenter verkar ha någon form av så kallad bucket list som ska bockas av. Jag är tvärtom, har bara ett mål i livet och det är att fortsätta vara lycklig. Att inte ryckas med i livets stress. Låter simpelt men är det inte. För att kunna vara lycklig är det viktigt att känna sig själv. Visste du nedanstående om mig?

...jag fortfarande får visa leg när jag köper lotter eller vin? Att jag är paniskt rädd för syrsor? Att jag blir så rörd att jag gråter, nästan varje dag? Att jag inte för mitt liv kan stötta hemmalaget då jag per automatik hejar på den som ligger under? Att jag är lojal in absurdum? Att jag svär något fruktansvärt och får behärska mig på jobbet? Att jag för en inre strid med mig själv då jag anser det vara ett övergrepp att äta kött (och det samtidigt verkligen är något jag frossar i)? Att jag darrar inför minsta meningsskiljaktlighet men samtidigt är för principfast för att backa? Att jag troligtvis är ansiktsblind? Att jag kan läsa ett OCR-nummer och memorerar hela utan att ens försöka? Att jag är laktosintolerant? Att jag har körkort men inte vågar köra bil? Att jag aldrig känner mig så ensam som i sällskap av, lite mer ytligt, bekanta? Att jag, efter att ha blivit lurad många gånger, hyser motvillig illvilja mot romer och skäms över det? Att jag har lätt för att stava rätt, även på främmande språk? Att jag kan styra mina drömmar? Att jag inte kan låta bli att hjälpa till om någon skadar sig eller blir orättvist behandlad? Att jag blir rädd när saker ändras utan att jag förutsett det? Att jag inte tycker om att kramas ifall jag inte är kär? Att jag gått ur sociala medier som Facebook för att jag tar så illa vid mig av andras "dåliga dagar"? Att jag knappt orkar läsa dagstidningen av samma orsak? Att jag inte kommer mig för att prata när jag är bland fler än tja två personer? Att mina cirklar rubbas på ett obehagligt sätt av överraskningar, positiva som negativa? Att jag grubblar för jämnan? Att jag inte fungerar utan ordentligt, ordentligt med sömn? Att jag aldrig fryser, tjugo minusgrader ute eller ej?

Din tur... Har du en lista över saker att göra innan du stadgar dig eller innan du är nöjd med ditt liv eller kör du min stil?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar