fredag, oktober 12

Piffig


... för en gångs skull.


kvällens


En ledig fredag när jag vaknar och känner något i stil med att jag vill klippa håret kort, återigen dammsuga affärerna efter det perfekta köksbordet, köpa nytt rouge och bara vara allmänt vild- ja då vet jag att den bästa fredagspresent jag kunnat få är att lönen kommer på måndag.
Nu låter det kanske som att jag har noll impulskontroll och det är inte sant, men det blir lätt dyrt att ha gott om pengar en fredag då hela världen känns som en enda stor möjlighet.

Svärfar fyller år och och bjuder i kväll på restaurang. Jag har fått en väldigt fin tunika av farmor, "istället för en blomma till värdinnan" som hon uttryckte det, när hon senast var på besök. Roligt att hon träffade så mitt i prick. Ursäkta ordvitsen.
Tunikan får mig att känna mig fin och bara det är ju en bra början på kvällen.

Önskar dig en helg med sol om inte ute så åtminstone i hjärta och sinne!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar