lördag, december 29

"Nyårsafton" på Säterivägen





svag för polkagrisrandigt

tage med sin nya tröja

försöker få unge herrn att posera

lycka är stativet jag fick i julklapp, blir 155 cm högt & väger ingenting :)



Eftersom jag jobbar på Nyårsafton firar vi in det nya året redan denna kväll. Så är det när man är i hotellbranschen och vad spelar det egentligen för roll? Kan komma på flera goda anledningar till att göra som oss. Att slippa riskera träffas av felriktade raketer är en av dem. Kallas att gilla läget, vettu :)
Människor som inte är i samma bransch förfasar sig ofta över att jag jobbar helger och högtidsdagar. Det de människorna inte förstår är vilken energi kroppen och sinnet får av att arbeta i just en hotellreception. Rena vitamininjektionen rätt in i blodet. Så, trots att jag någon enstaka gång under året kan vara nedstämd över att inte vara delaktig så vägs det upp av allt det andra.

Däremot vet jag hur kaosigt det brukar vara i affärerna denna dag så skickade *moahhhaaahahahaaa* kärleken in till staden för att handla mat och annat gott i den vansinniga kommersen. Själv sitter jag här under min korkek och luktar på blommorna...
Snart min tur att bidra genom att laga finmiddag. Rättvist ska det vara.

Min skatt fyller år i januari. Detta år var jag ute i god tid med inköpet av presenter. Problemet är bara att jag nu inte vet hur jag ska orka vänta med paketöppnandet till på födelsedagen.
Är det månne det som kallas välflärdsproblem?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar