onsdag, april 24

Gamla gubbar di är som stubbar


matte hänger tvätt, ystra vovvar leker

fyndat papperskorgar- användningsområdet stort

gamla & i sköna nyanser

noshörningen i trä fann jag på erikshjälpen

den gamla bleckplåtsburken också

40-tal, vacker tycker jag




... sa den äldre man jag trampade ikapp i förmiddags. En skämtsam herre som jag delade ett par minuter med innan jag flämtande fortsatte in mot stan. Han gjorde min dag.

Brukar du lyssna på säkerhetsgenomgången innan planet lättar?
Där berättar de att man först ska ta på sin egen syrgasmask och andas in- därefter hjälpa andra.
Att välja mig själv har visat sig vara ett vinnande koncept.

Lämnade vovvarna hemma denna soliga onsdag. Trampade in till stan, sedan halvvägs ut igen, gick på Erikshjälpen och är nu riktigt trött i kroppen. Så mycket starkare än innan jag gav mig av. Väl hemkommen gick tvätten och dammsugningen som en dans. Mina små har jagat varandra på gräsmattan och jag har trixat med en liten, liten sak till kär kollega som nyss förlovat sig. Onsdagslycka så det bara sjunger om det!

Wohoo, fem mil cyklade denna vecka. I morgon bitti trampar jag igen! Ontet i rumpan är borta, haha.




 ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar