torsdag, oktober 17

Blott en dag


jag lagar...

...kärleken plockar & diskar


Bara torsdag en gång i veckan. Lika bra att göra den ordentligt fin, eller hur?

Själv är jag superfin då jag fått trasslet till hår klippt och ryggen masserad- på ett och samma ställe. Min frissa har flyttat till Åhus och jag ångrar inte för en sekund att jag fortsätter gå till henne. Älskar mitt nyansade jag!
Sen kväll hade vi ännu inte inhandlat middagen men vet du vad? Utöver allergi finns inga ursäkter för att inte laga fisk. Kom hem med fryst torskrygg vid 19-tiden- middagen stod på bordet 55 minuter senare. På den tiden hinner jag prata med mamma samtidigt som jag "korkar upp" en box vin, tinar torskryggen, kokar mandelpotatis, ansar den färska brysselkålen, ångar densamma, saltar fisken, skirar smör, dukar och tänder ljus, steker filéerna i ordentligt med smör för att i sista minuten hojta till kärleken att middagen står på bordet.

Torskrygg serverad med mandelpotatis, brysselkål, skirat smör och pepparrot är godaste gott även fast det inte ser ut så av bilderna att döma.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar