tisdag, oktober 22

Söndagsstek










Fick ett infall och bjöd över svärföräldrarna på Porterstek. Vilken fest, fantastiskt gott! Lägger in receptet i ett eget inlägg, det här kommer jag garanterat göra om fler gånger. Vi skålade i julmust och faten tömdes till sista smulan.

Dagen har varit varm, kortärmat ett måste och jag svettades likafullt. I går inhandlade jag vinterjacka och skor- då kommer värmen åter och det med besked.
I den skarpa solen syntes tydligare än önskvärt att vi levt till fullo den senaste tiden. Här skulle behövas en stor storstädning. Enda nackdelen med strålande sol. Nej, skämt åsido. Jag njuter av ljuset och ger blanka tusan i att gå här hemma och smådutta med en trasa.

Uppfylld av allt det härliga frågade jag kärleken om inte han kunde ta ledigt efter lunch i morgon och det gjorde han. Lutar åt att vi åker till havet, strosar och bara njuter en omgång till.
Även fast det tar emot lite och känns avlägset funderar jag på att plocka in klasar av vilda bär och frysa in. Perfekta att ta fram och göra julkransar av en dag när frosten gnistrar. För när minusgraderna väl är här bibehåller bären sin vackra färg och blir till ett smycke hela vintern lång.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar