måndag, januari 27

Sällsynt enhörning


en sällsynt en



Kärlek kan ha många definitioner. Med tid djupnar nyanserna, smälter samman med gemensamma projekt, minnen, misslyckanden, semestrar, vinster, tårar och närmre närhet.
Ibland blir jag förundrat överraskad, i torsdags till exempel. Tittade på Antikrundan, skönt omslingrad av hundar och blivande make. Efter en spännande värdering fylls vardagsrummet av musik samtidigt som kameran sveper över en stor sal med minglande människor. Jag försvinner bort i tanken av pärlande toner samtidigt som min älskade lugnt konstaterar: - En Wienervals, så skönt.

Alltså, han tycker om hårdrock. Men kan även mycket pop. Och älskar kvinnliga sångerskor. Och har koll på musik från sin pappas generation. Och är så klart allmänbildad, kan det där som alla kan. Vissa operor har också fastnat, en hel del klassiskt också, så klart- det hör ju till allmänbildningen. Han kan ju dessutom varenda låt jag gillar men glömt namnet på.

Jag skulle inte kunna skilja en Wienervals från en Jenka och smälter lite till. Inte för att min Uffe kan och vet utan för att min älskade kan, vet och fortfarande bara är omtänksam, mjuk, generös och vettig. Kanske delar jag hem, liv och känslor med en sällsynt enhörning? Inte alls otänkbart.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar