måndag, februari 24

Lita alltid på en svan




blev serverad den perfekt slungade 
juicen; apelsin, morot, kiwi, ingefära 

våga tro att ibland öppnar sig en dörr

promenadlycka

ser du gun-gun som väntar på oss?

pelargonbebisar

dammig brahms



Solen skiner, det är varmt och i Skåne är det vår sedan en vecka tillbaks. De alldeles naturliga vitaminpillren kommer tätt och även fast jag inte orkar ta till vara varje liten stund gör jag mitt bästa att hänga med.
Ser skönheten i dammiga tavlor såväl som i sticklingar av pelargon. Större kraft kan jag inte kräva av vare sig mig själv eller våren.

I gräsmattan pockar snödroppar och krokus på samtidig uppmärksamhet. Svanarna stannade till på grannåkern ett par-tre dagar, för två veckor sedan. Jag var rädd att de förhastat sig men tydligen inte.

Nyvaken och lite förvirrat ringrostig. Fast jag tar vem som helst i armbrytning, det är jag säker på.




2 kommentarer:

  1. Kan tänka mej att slunga en till sån där juicare ikväll.
    Vad sägs?
    <3

    SvaraRadera