onsdag, februari 26

Vintergäck & kringla salt


solen i ögonen, efter nattjobb &
skön träning



Nytränad, svettig och alldeles lugn. Solen värmer ordentligt, hade en kvart att njuta innan bussen tog mig hem till byn. Värmande sol, en salt kringla i näven och på gräset några meter bort flockande Vintergäck. Oslagbart! Åtminstone till nästa gång något fullständigt tar andan ur mig...

Har varit modig och ställt mig på ett löpband. Min skepsis var stor men plötsligt styrde benen kosan och vips stod jag där och pillade på knapparna. Alla som känner mig vet hur jag ogillar, nej oftast låter bli att prova nytt i ett rum med andra människor, det avskräckande i att inte veta hur det går till.
Visar sig att jag älskar bandet och skulle vilja börja varje morgon på samma sätt; ställa in hög lutning, gå i min takt samtidigt som jag ser ut över Lilla Torg och hur staden vaknar.
Lyxigt att gå bara för mig, utan hundar eller tider att passa.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar