torsdag, april 24

Jag älskar att betala skatt!


vacker morgon

var så sugen & såklart potatismos till





Vacker morgon. Sitter här med min kopp te och reflekterar. Känns som dygnet varit bra mycket längre än tjugofyra timmar. Det började så bra med ordentlig träning och följdes av en ilska som inte ville ge med sig. Därefter en kommentar här på bloggen som jag jag tyckte var främlingsfientlig. Vet inte från vem men den gjorde mig tvärarg på nytt. Jag vill inte ha sånt dravel här, bland mina ord och bilder. Det här ska vara en trevlig, om ibland lite vresig, plats.
Sedan orolig sömn. Husmanskost till middag. Jobb där jag fick lite hastig hjälp från polisen.

Blev så glad i natt, efter att ha pratat med poliserna om ditten och datten. Att de tog sig tid. Att de var så lugna och trevliga. För att de finns och också jobbar natt! I media står det alltid att ingen hjälp finns att få och så kan säkert vara fallet. Fast jag hade gått på den där bilden och nästan fått för mig att de hellre sorterade papper än hjälpte till. Att de är rasistiska och arroganta. De två killar jag pratade med verkade hur vettiga som helst, de gav mig ett värdefullt handtag och det ger mig hopp. 

Jag älskar att betala skatt!
Men inte för att politiker ska få fika gratis, för att det ska byggas åbäken till köpcentran eller för att bli nekad när jag kommer till akuten med en bruten fotled. Inte heller anser jag att gamla ska betala dyrt för kass mat som de själva får micra- och i sin ensamhet äta. Vägrar bekosta semesterresor förklädda till konferensdito. Eller någon annans taxi. Ringer jag polisen ska jag inte behöva vara förvånad när de dyker upp och bistår. Tacksam ja, förvånad nej.
Och så fick jag det där fina mötet som visar att åtminstone en liten del av mina pengar hamnar på rätt plats. 

Ett dygn där jag varit lycklig, arg, förbannad, fundersam och till sist hoppfull. Tvära kast men sådan är jag, på gott och ont.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar