onsdag, april 23

Kärleken låter Penséerna leva



I euforin efter den tidiga morgonträningen fick flera fång tulpaner följa med hem. Börjar jobba idag men snart är det ju riktig ledig helg igen!


 Känner att det suger i tex-mex tarmen och har köpt hem flera plantor koriander. Hade så svårt för smaken men är i det närmsta beroende numer. Dill behövs också. Ut och plantera bara! Den som inte har ben som stockar, vill säga...



Jag beundrar dig med gröna fingar! Lupin och daggkåpa flyttade jag hit förra året och de har (ta i trä, peppar peppar) tagit sig riktigt fint. Är för lat eller glömsk för att ställa en kruka här ute vid vägen- den behöver ju vatten varje dag.
  


Kärleken låter Penséerna leva när han lukar uppfarten. De har frösått sig själva och är bedårande så här på våren. Har svårt att förstå hur de kan leva i torrt grus men de verkar trivas.





Öm och trött i kroppen. Ska snart stänga om mig, sova och därmed ladda för nattjobb. Har tagit hand om mig på bästa möjliga sätt de här lediga dagarna! Axlarna hettar av sol och mina små vänner är promenerade. Har sett fladdermöss i skymningen, kettlebellat med kärleken i bara t-shirt, på gräsmattan, fast kvällen var sen. Och så klart hackat, tärnat, stekt, kokat, mixat, blandat, dukat, skålat... Njutit.

Natti!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar