lördag, april 26

Veckans träning






Min "veckans träning":

Söndag: 45 minuter intervaller på bandet + mage
Måndag: Vila
Tisdag: 7 km snabb promenad (på dagen), 30 minuter kettlebell (på kvällen)
Onsdag: Vikter (helkropp) gymmet + 30 min intervaller på bandet direkt efter
Torsdag: Vila
Fredag: Vikter (helkropp) gymmet
Lördag: 6 km barfotapromenad på stranden


+ Intensiteten har sett ut på ungefär samma sätt den senaste månaden. Har därmed kommit en lång bit mot mitt mål att träningen ska hitta sin plats i vardagen. Hejaheja!
- Hälsenan gör ordentligt ont. Foten med.


------

För mig ska träning inte vara uppoffrande. Har inga förebilder och vägrar jämföra resultat ens med mig själv. Ett bra pass är ett sådant som bara blir av. Gång på gång. Hundarnas promenader räknar jag inte som träning, de är "bara" mysigt strosande i skog och mark. Träningen ska få plats mellan kärlek, matlagning, fotograferande, skrivande, glassätande, hunderi, hemmafix och trädgård. Vill inte behöva välja bort något av mina andra intressen.

Barfota i sanden ska vara det bästa sättet att effektivt stärka muskulaturen i foten. Vilket i sin tur verkar vara vad som behövs för att jag ska bli av med mina hälseneproblem. Räknar in dagens promenad under kategorin träning då det var ordentligt tungt och flåsigt! Sanden gick bitvis upp till anklarna och det både höjer pulsen och tar på benen. I alla fall för mig.

Nöjd med min vecka!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar