måndag, juni 30

Välkommen måndag, välkommen sol!


pioner är sannerligen små konstverk

kärleken tog en kvällsbild i går, högst upp till vänster
skymtar blå himmel...

en dag lagade jag ärtsoppa och pannkakor, kan vara
det godaste som finns

hade du ingen större tallrik?

nu kommer det börja serveras klassisk planka på
säterivägen! 

semesterlitteraturen

köpte denna bok till syrrans killar...

...enkla recept

...fantastiska illustrationer




Under morgonstrosen hemöver såg jag en korpsvart katt korsa vägen från höger till vänster. Det betyder för oss vidskepliga att kvällen kommer gå med förtjänster. Några steg senare fick jag chansen att storögt betrakta hur en skickligt vindsurfande glada tog sitt byte, blott ett kjolstyg ifrån där jag stannat upp. Kunde riktigt se dyket, manövreringen med stjärtfjädrarna och klorna som slöts kring sorken.
Så mäktigt att de trötta fötterna slutade göra sig besvär att besvära. Mig.

Stryker handen över och bläddrar lyckligt i semesterböckerna. De som anlände under helgen. Då när jag var så slut att jag inte orkade le på obetald tid.
Barnboken "Baka" är helt bedårande i sin utformning. Kommer att släppas fler delar såsom "Fixa" och "Odla". Klart mosters killar ska kunna baka godaste sötsakerna till sina kommande fruar. Eller makar. Boken är i varje fall en finfin present!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar