tisdag, juli 29

Stranden- dag elva på raken


morgonen är alltid fridfull skön

har bytt bullens mot gazpacho- supergod!

spännig svärmor

klockan är åtta, denna kväll

har varit på ikea & fyndat visnings-ex av kontorsstol

fynd från en av helgens spontana
stopp på loppis



Mitt liv är så förutsägbart och skönt att jag inte längre vet vad jag rimligtvis kan roa dig med. Kanske att jag börjar bli proffs på att semestra? Att jag läser ut bok efter bok efter bok? Att till och med Bullens blir enformigt i längden? Att jag badat hur länge som helst idag med- nästan somnat buren av havet, betraktandes dykande fåglar? Att Tage inte gett upp ett skall på två hela stranddagar? Att bägge vovvarna idag tagit simmärket Silverfisken?

Stranden är så vansinnigt skön och havet, havet... Badtemperaturen är uppmätt till strax under 26 grader- perfekt svalka utan att kyla. Äter frukost, är alltid försten i vattnet, läser, badar, promenerar långsamt till piren, simmar så smått, läser och vips är det dags att åter vila huden från solens strålar.

Alltså, den här semestern är faktiskt av det mer utomjordiska slaget.

Nu? Vi blandar till varsin ordentligt immig Mojito. Såklart.




2 kommentarer:

  1. Alltså, er semester är skön, låt bli att roa oss....att blogga ska ju vara roande för dej, det är ditt hörn av världen och skriver du inte behöver vi som läser inte ha dåligt samvete för att vi inte kommenterar....Tina, som undrar om det är sånt här som kallas win-win? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att höra Tina! :) Tycker bara att semester får mig att även ta paus från reflektioner och samhällsfrågor- något som kanske blir tråkigt i läsväg. Fast så får det så klart vara.
      Hur är din semester förresten?

      Radera