fredag, augusti 29

Svärmor åt flest strömmingar!

förberett för kulinarisk högtid...

sarek för den fina burkens skull &
klackabackens ale för smaken

delar av mitt gäng glada surströmmingsätare, lycka ♥

sista lilla "klämman"



Så kom då äntligen fredagen. Är mer slut i huvud och kropp än jag tycker är rätt och riktigt- något som surströmming under skratt och trams åtminstone tillfälligt botar. Så, så glad att jag har "mitt gäng".
Mätt, belåten och redo för soffan. Godare fredag kan inte finnas.

Svärmor åt fler surströmmingar än mig och tycker verkligen om dem- hatten av!
Tacksamhet är ett ord som i mina öron börjat tappa lite i värde då det används i var och varannan mening. Missförstå mig rätt, tacksamhet är fint så länge den når själen och inte bara används som en förstärkning. Som mega- eller super-. Ändå kan jag inte uttrycka känslan att få njuta Lappland i Skåne, tillsammans med människor jag älskar, på annat vis. Tacksam över att de så självklart tagit den här delen av mitt matarv till sig och att vi tillsammans skapar en dubbel känsla av hemma. I mig. Betyder massor!

Pratade nyss med Uffe. Han ligger i soffan med två hundar på magen och somnade mitt i en mening- mer intressant är jag tydligen inte, haha.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar