torsdag, augusti 28

Insnöad jag

i morgon surströmming :) 
sänglampa, har två stycken

detalj

också hemma hos oss

betong-inspiration lånad från villa elvira

betong-inspiration lånad från villa elvira

betong-inspiration lånad från villa elvira

betong-inspiration lånad från villa elvira




Är sedan ganska länge på jakt efter nya sängbord och de rätta finns bara inte att hitta till ett vettigt pris. Kom i natt på den perfekta sysselsättningen för helgen- att själv gjuta skivor i betong. För underrede är ju hyfsat enkelt att snickra ihop. Tänkte mig en platt, grå sak som skulle poleras för hand och oljas. Men som med allt jag ger mig in i utvecklas det till en studie i betonggjuteri. Ovan ser du var ribban ligger.

Ibland tycker jag om den egenskapen hos mig själv- att jag så totalt snöar in på saker som håller händerna sysselsatta. Och oftast blir riktigt duktig.

Ibland tycker jag inte om den egenskapen hos mig själv- att jag så totalt tappar självförtroendet innan jag ens försökt. För kanske kommer jag inte lyckas. Med att nå dit upp på första försöket.

Fast nu bakar jag ju himla fina limpor i parti och minut, känner att jag behärskar ämnet. Därmed dags att gå vidare och lära mig gjuta betong. Giv mig självförtroende nog att orka misslyckas- innan jag lyckas. För allt går faktiskt att klura ut med lite övning. Ett helmysigt att-göra-tillsammans-under-helgen- projekt.

Utan att gå händelserna i förväg misstänker jag att kärleken kommer få lugna och jobba metodiskt undertiden jag svärande hoppar jämfota i ren frustration. Kärleken är bäst på att vara öppen för förslag och pedagogisk i kritiska situationer, hans främsta supertalanger. Själv hade jag varit stressad på gränsen till sammanbrott om jag behövt ha med mig att göra... ;-) Kommer bli en helg att minnas.

Jag hoppar redan jämfota, fast på ett förväntansfullt vis. God natt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar