torsdag, september 18

Bryt ihop & kom igen



till havs

havet är fortfarande varmt

matsäck i halvtid

frihet

strandstros

krokusen blommar på nytt


snygg vandalism

tivoliparkens hälsoträdgård

klok

feministiskt initiativ

bakat pizzabullar




Har haft två väldans fina dagar, så där som innan efter-valet-kylan spred sig i kroppen för att fortsätta till resten av mig. Natur, gemenskap, frisk luft, matlagning, hugga i- perfekt recept för en sund tanke.
I går gjorde jag och vovs stan och parken, idag tog jag med svärmor till havet. Jag körde, hon åkte. Packade matsäck och hade ingen tid i världen att passa där vi strosade stranden bort... Vi kom varann en hel ocean närmre där vi gick och tänkte högt. Och då var vi inte osams innan.

Efter havet styrdes kosan mot plantbutiken innan jag lämnade av svärmor och tog ett feministiskt initiativ- dammsög bilen, skrubbade mattorna, torkade rent. Innan jag pratade med mamma, bakade pizza och därefter pizzabullar. I morgon är nämligen en annan dag, en jobbdag.

Solen skiner, vi har det varmt, hösten är vacker och skön. Balsam för funderande själar.

Och vet du vad jag kommit fram till? Det är inte odemokratiskt att vägra resonera.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar