måndag, september 22

Frånvarande närvarande helg

smoothie & fotpyssel

snart redo för världen!

regnet vräker ner

friskt missmatchat, hälften vunnet

lite tidigt för julmarknad?


En helg har svischat förbi. När jag jobbar många timmar vill det till att markservicen fungerar. Annars blir jag svår att tas med. Och det gör den- fungerar. Behöver bara jobba, sova och vara i tid- resten är ompysslat och omhändertaget. Tvättat och serverat. Jag och kärleken har det lika bra.
I går vaknade jag ack för tidigt, sugen på IKEA. Och hela vägen till Älmhult var det jag som satt vid ratten. Stolt över mig själv, att alls köra bil var uteslutet för inte så länge sedan! Att ta bilen till jobbet trodde jag aldrig jag skulle göra. Att utan minsta magknip ratta till IKEA var ännu mer osannolikt...

Nu tränar jag för framtida färd hem till Lappland. Vill verkligen att jag och kärleken ska kunna bila upp och dela på körningen. Gäller att våga, våga, våga. Vilja, vilja, vilja. Och köra, köra, köra.
Jag är på gång. Och då menar jag verkligen på gång.

Har en dejt inne i stan på onsdag. Försöker övertala mig själv att ta bilen. Lunchtrafik och fickparkering eller ej... "Vågar inte? Okej, men ta bilen ändå. Kör ett varv i stan och parkera utanför. Ta bilen, kör in till stan... kör en kort runda bara..." så låter det i mitt huvud och än är det bara måndag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar