tisdag, september 23

Måndagsnöjet










Skulle mysa till måndagskvällen med att göra Maxi men fick ett infall och gick på bio istället. En film vi inte visste något om och som visade sig locka betydligt yngre människor än oss själva. Inte för att sånt spelar någon roll. Då alla vettiga "vanliga" platser var upptagna bokade vi biljetter på mittenraden. Där är stolarna blå, benutrymmet större och platserna salongens bästa. Urfånigt egentligen.
Så där satt vi, ensamma på Moderat-raden. Fnittrade åt det pinsamma i att betala extra för att få sitta i mitten, tog selfies, käkade godis och såg ungdomsfilmen The maze runner. Som jag för övrigt tyckte var riktigt bra! Så bra att jag ser fram emot nästa.
Livet blir bättre när en uppmuntrar infall.

I dag har jag så förbannat mycket att göra att jag blir paralyserad. Världsliga ting som kommer få mig att må bättre så snart de är avklarade. Men hur orkar jag börja beta av listan som lyder:

-Dammsuga
-Tvätta hundra maskiner
-Städa övervåning
-Putsa fönster
-Klippa gräs

Blir som en struts, sätter igång datorn och nynnar högt för att inte höra hur listan i förakt ropar "sätt igång, bete dig som en vuxen, kom igen nu!"

Jag    ska   bara.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar