fredag, september 19

Tänk- gör!


Dimmig morgon med tekopp i hand. Genom det daggiga fönstret såg jag en zinkhink tillsammans med en skräpig presenning och fastnade i funderingar. Som mynnade ut i kreativitet...




Kunde riktigt se rullade handdukar i det vackra kärlet. Och därefter synen av allt annat som borde ha gjorts med vårt badrum för år sedan...
Så jag hämtade in hinken och tvättade bort rosten. Innan jag bar ut alla lösa ting ur badrummet- att vara stark är en fördel.




Stod sedan lite skeptiskt och tittade på röran. Finns det ingen gräns för hur spontan en människa får vara? Orka börja skapa i kaoset...




Tillslut var det ekande tomt. Så skönt att bli av hyllåbäket som alltid stått där i mitten och varit ful.




Gick ut i snickeriet och böjde till en krok som jag ville hänga en tavla på och mådde gott med hammare i hand. Kände mig lite valhänt busig men ytterst kapabel.











Därefter städade jag lite lätt, hängde tavlan, rullade handdukar, letade prylar i loppisgömmorna och ställde tillbaks sakerna på ett sätt som känns mer harmoniskt. Älskar mina kreativa ryck!
Hyllan står numer bakom bakom dörren och får bli just så stökig som den alltid annars varit. För nu slipper jag se eländet.

Får jag tipsa?
Köp på dig loppis-prylar du tycker om- helt utan att stirra dig blind på användningsområde. Fånga kreativiteten där den flaxar förbi. Skapa! Och skicka iväg de saker som aldrig "blev något" på en ny loppis. Ett sunt kretslopp.

Låt oss nu bara hoppas att även kärleken gillar vårt nya badrum...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar