fredag, oktober 24

Besatt & varför är ledig fredag så bäst?


tid för en snabbis?

en god en?

i slogans-tagen

mojito- för kreativa människor ;)

ahhhh...



Mer än sex veckor sedan jag hade en oplanerad helg hemma med kärleken. Bara vi. Känns lyxigt på gränsen till vulgärt! Har strosat stadens affärer runt, handlat det ena här och det andra där. Glömt hälften och fått köra en sen runda innan middagen- mysig kvalitet.
Men mest har vi nog ändå skrivit och snackat slogans. Finns en tävling vars sista dag är i morgon. Vi har under glada skratt tagit fram åtta förslag och kommer att vinna (önsketänkande!)- berättar mer om det senare.

Hade glädjen att köpa hem en av ICA´s påsar "Norrlands mandel". Allt med norrland gör att jag känner mig närmre ursprunget, såklart. Efter att tidigare i veckan ha ätit surströmming ståtar påsen på köksbänken och ger mig en mental puss varje gång jag passerar. För ICA kan jag berätta att ingen mandel från norrland någonsin haft sorgekanter, men det är en helt annan historia och ett annat forum. Att Uffe åt nästan en hel burk filéer på egen hand har jag också glömt nämna.

Sörplar vidare på våra Mojitos samtidigt som vi skriver alla tiders bästa slogan. Om det är någon tävling jag ska vinna så är det fasiken den här!

Den bästa svenska slogan jag vet? Lätt BRIS "Barn är oslagbara".
Fan vad det kliar i mig att uppfinna en sådan fulldängare!


Snabb fredagspasta

Ca 8 dl kokt ostfylld tortellini
Fina buketter broccoli från ett huvud (ångkokade)
200 gram rökt skinka, strimlad
2 vitlöksklyftor
3/4 av en stor förpackning créme fraîche
vitpeppar
salt
riven ost

1. Lägg den kokta tortellinin i en ugnsfast form
2. Blanda skinka, ångkokt broccoli, vitpeppar & vitlök med crème fraîche i en skål
3. Bred blandningen över tortellinin & strö över ost.
4. Gratinera

Servera med gurka och balsamico- njut!




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar