måndag, november 3

Fullkomligt slutkörd


så här ser det ut i dag

jordgubbarna sätter nya skott

spretigt grönt



Har jobbat 34 timmar natt sedan i fredags kväll. Utmattande i sig ska jag be att få berätta! Därtill sovit riktigt uselt, kan jag ha skrapat i hop 7 timmar totalt, kanske? Fast jag kommer hem fullkomligt slutkörd så går det ändå inte att somna. Kliar i mig där jag vrider och vänder lakanet till en obekväm korv. Den här känslan kan jag aldrig bli vän med.

Nu tar jag hundarna och går tills vi inte känner igen oss längre. Då vänder vi och tar en annan väg tillbaks...




❤️

2 kommentarer:

  1. åh så väl jag känner känslan! har jobbat fyra timmar mindre än du, men är trött ändå....sov gott först idag...och är ledig nu....men så här är hösten tycker jag....en oro i kroppen, att gå i träda, mörkt när man somnar, en kort stunds ljus som väcker en och stressar, manar till aktivitet, sen mörker igen som gör att man bara vill sova men måste jobba... jag vill ha snö! vit snö och svart himmel, stjärnljus och månljus, kyla och varm choklad...

    Tina, som ska sova i natt.........

    SvaraRadera
  2. Blev SÅ glad över dina tankar! För så är det naturligtvis "en kort stunds ljus som väcker en och stressar"- har inte "förstått" det. Och snön tänkte jag på när jag knatade hem i morse :) Längtar jag med och av samma anledningar, samt för den ljuddämpande egenskapen.
    Tack igen, ett stort ett!

    SvaraRadera