måndag, november 3

Nytt: Gästbloggare!








Sitter här och tjuvlyssnar på den tvtittande och soffliggande ägaren till denna blogg som pratar med Tage sägandes att han har en söt mage efter husse och ett skarpt intellekt efter matte. Jo man tackar!
Det var väldigt längesen jag skrev något så här, och nu vills det ha gästbloggande minst en gång i veckan. Vet att jag kan skriva, men måste ha både anledning och inspiration, och det är minsann inte lätt att knappa fram något på beställning. Vi får väl se om och vad vi kan åstadkomma med tanke på den inledande kommentaren. Ha.

Som de flesta vet som läser den här bloggen är dess egentliga skribent en alldeles lysande kock och då och då uppnår hon sina egna mål med att få till det med smak och konsistens som hon hade tänkt sig att det skulle bli. Faktiskt är det så att jag ibland får sitta och äta upp maten hon lagat alldeles själv. Ja hon sitter ju visserligen på andra sidan köksbordet naturligtvis, men då det inte blidde som hon tänkt sig med smak och konsistens ska hon inte något ha. Man kan ju förvisso bli mätt när man spenderat flera timmar vid spisen innan anrättningen är klar. Men ändå. Det har minsann hänt att jag kunnat övertala henne att det är hur gott som helst bara för att få henne att förstå hur gott det är.

Kan berätta att lasagne enligt den här bloggens egentliga skribent tog 13år att få till smak och konsistens på. 
Så denna afton fick jag sällskap vid köksbordet. Gott är bara förnamnet!

Hennes U

❤️

1 kommentar:

  1. Trevligt ! att du gästar :) vad innehåller ditt livs dagar? förutom en underbar skribent vid din sida förstås ;) så olika man är med mat, jag är glad om jag får till något överhuvudtaget....och det är mitt hemmavarande ättelägg också...så då äts det här, oavsett smak, konsistens och innehåll....

    T, som ska till kiropraktikern om en stund...........

    SvaraRadera