måndag, december 29

Nu är det dags att vända dygnet!


facket tömt & namnskylten inlämnad

morgonstaden

fick ett fint halsband & en blomma
av de gamla kollegorna





Så kom och gick den då- den sista natten och ny tid har tagit sin början. Efter att ha dröjt mig kvar för lite prat och avtackning med de tidigare kollegorna gick jag ut i morgonen för att insupa känslan och plåta det den kalla, klara staden. Visst är det oerhört vackert ljus och läckra konturer av hustak mot himlen?

Känner mig avslappnad och inställd på vila men någon sådan blir det då rakt inte. Har saker att fixa och places to be. Först och främst den årliga lutfisken hos svärisarna denna kväll. Väl åter ska här kokas en jättegryta palt. Vi drar iväg på en liten utflykt redan under morgondagen...
Men allra först ska jag bättra på gårdagens smink, ja jättefräscht men så får det bli ibland, och styra mot gymmet. Måste få ett kvitto från året som gått så att min förra arbetsgivare betalar halva kostnaden. Viktigt och ett nog så välkommet tillskott i kassan!

Jag är glad.




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar