söndag, december 28

Sista helgen!


söndag morgon & nio gnistrande minusgrader

john bauersk gran inhandlad på rean,
så glad att jag kunde hålla mig från
den dyra innan-jul-shoppingen!

kylfrysen i dagsljus. färgklick va?

årets sista julskinka kokad i
jätte-julklapps-grytan




Natten som kommer blir min allra sista på hotellet. Känner mig inte sentimental utan kan bara konstatera att det är så. Facket ska tömmas, den sista nattrundan knatas, de sista golven svabbas, de sista mejlen besvaras, den sista frukosten dukas fram och de sista gästerna checkas ut. Sedan checkar jag själv ut som efter en sex år lång vistelse.
Förhoppningsvis kommer just denna söndag morgon vara den sista som jag kommer hem sömning, försöker sova men hamnar mitt i ett krig mellan klampande katt och lättstörda vovvar. Alltså, vad är egentligen problemet med vår kisse? Ska inte katter vara graciöst smygande?
För det är så enerverande att ha jobbat natt och försöka få kvalitetssömn trots dagsljus, lyckas somna men gång på gång bli väckt. E n e r v e r a n d e.

Eftersom det är min sista, sista helg så har jag utöver att jobba orkat bjuda hem till middag på lördagskvällen. En värmande rotsakssoppa med klimp fick det bli. Vi åt tills vi nästan storknade och trots att jag gjort dubbel sats av klimpen och själv höll igen på just den så gick allt åt! Klimp har blivit en klar favorit även här nere i Skåne.

Lät kärleken och de vaffande små ligga kvar i sängvärmen. Själv hade jag blivit väckt en gång för mycket och ville hellre skriva om alla spännande "sista". Äta ett par ägg och dela några bilder... Sedan gör nog jag nog säkrast i att ta min tillflykt till gästrummet. Om jag nu ska ha en pigg och glad sista, sista natt mot vilken jag ser fram.

Det är väl så. Plötsligt är det dags att bara gå.



❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar