torsdag, januari 22

Härligt trött



häromdagens pyssel

semlor!

konstigt att egna bakverk är portade på stadens fik ;)



Har inte mer än hunnit hem, ätit (en dundergod grönkålssallad till kycklingklubbor, kommer lägga ut recept på salladen längre fram), duschat och vilat fötterna. Ändå är kvällen behagligt sen. Så där att det är helt legitimt att se på tv eller läsa en bok. Bäst av allt är att jag och kärleken är i fas- vi är båda efter-jobbet-trötta och får när vi vill krypa till kojs tillsammans. Lyxig tillvaro på många vis.

Är det inte märkligt det här med att åka till jobbet lite seg, efter för många dagars ledigt och komma hem full av självförtroende och energi? Denna kväll kom min käre förbi Delin för första gången när jag jobbar. Han ville se mig i "kock"rocken och den lilla mössan... Nu känner jag mig inkörd, har fått en massa extra arbetspass (heja mig!) och känner mig inte valhänt längre, så det var helt okej att få finbesök.

Ångrar att jag inte köpte med mig köttfärs, krossade tomater, bönor och andra godsaker hem. Hade lätt orkat laga den chili con carnen som jag stod och suktade efter under min sista kvällstimme. Får bli i morgon. Ja, banne mig!
Häromkvällen bakade jag däremot semlor, mitt favoritfika efter lussekatter och Budapestrulle.

Om vi lyckades hitta något mer prisvärt fik i stan igår? Nope. En varm macka för 78 kronor kostar definitivt mer än den smakar. Hur någon har råd att ta en fika på stan flera gånger i veckan är något som övergår mitt förstånd. Men samtalet var efterlängtat varmt och det är ändå det viktigaste.

Fötterna gör inte så fasligt ont. Idag har jag ändå jobbat många timmar. Allt går framåt, det gör det verkligen. Men säg inget till Uffe för jag har börjat se fram emot den obligatoriska massagen om kvällarna, sch.....




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar