torsdag, februari 19

Vad som började som en stilla lyxfrunch


lyxfrunch fick ge dagen riktning

några veckors schema, ser bra ut :)

samlade i soffan, sen kväll

"vad skriver du nu om?"



Hade dukat fram och mumsade som bäst i mig middag till frunch när telefonen ringde och jag behövdes på jobbet! Förkylningstiderna fortsätter skörda offer. Snabbare än snabbt gjorde jag mig iordning och promenerade halvjoggande vovvar innan jag hastade vidare till staden. Blev en ganska lång men hur rolig dag och kväll som helst. Det är galet hur väl jag trivs med kollegorna och kunderna bland banankartonger, högt tempo och stoj. Ett arbetspass känns som en timme, bara svischar förbi.

Fick med mig ett nytt schema- fortsätter (tack, tack, tack!) få många timmar och under kommande månad ser det ut som att jag ska få jobba både med fisk och som kallskänka! Plötsligt bara hamnade jag just precis där jag måste vara tänkt att befinna mig. Nu, i arbetslivet, bemött med respekt. Med så mycket att ge.

Fick skjuts hem av jobbkompisen som bor här intill och visst är det ändå alltid skönt att få kliva in genom sin egen ytterdörr, mötas av lyckligt ylande vovvar, ta av skorna, släppa ut håret, pussas, dra ett djupt andetag och varva ned. Hela lilla familjen är samlad i soffan och nära pysslar var med sitt. För mig är det kvalitét att få plocka fram datorn och skriva en rad eller två. Spana in auktionssidorna och läsa senaste skvallret i såväl kvällsblaskor som bloggar.

Trivsamt, enkelt liv och det är mitt.




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar