onsdag, februari 18

Knoppande sjömansonsdag


magnolian berättar hoppfullt om snar vår

sjömansbiff

koka dig långsamt vackert god!


Är rakt inte immun mot vare sig det kött eller de andra godsaker jag arbetar med. När jag fick syn på det lokala köttet, Strandängens, som lämpade sig att göra en sjömansgryta av så bara- slog jag till. För Sjömansbiff i gryta är bland det godaste jag kan äta! Kärleken blev kontaktad för att handla Bellman på systemet. Han hade den goda smaken att köpa två, så här sitter jag nöjd med en matlagningsöl i handen, efter matlagandet.



sjömannen lyssnade & tog sin tid för att
långsamt gotta till sig...


Sjömansgryta måste vara bland det godaste i hela, hela världen. Själv väntar jag med ätandet tills middag i morgon- men som det doftar! Hemmalagat och värt tiden. Gav min älskade en skål av förhandsnjutning. Han suckade och smackade och slevade och log.

Min mage kniper av förväntan...




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar