onsdag, februari 25

Kaosig morgon eller smörrebom som norrmännen kallar det!






Min onsdag började så fint med lön på kontot och en av mina mest njutningsfulla sysslor- att betala räkningarna. Känns alltid så kontrollerat stabilt och fritt i bröstet.
Sedan gick det till skogs. Missade bussen och fick ringa taxi för transport till jobbet. Väl i taxin inser jag att jag glömt jobbnycklarna hemma. Suck alltså, hur förvirrad får en vara?
Jaja, allt löser sig och jag kom fram i tid vilket var det viktigaste. Avskyr att vara sen, det är bara inte acceptabelt.

Råkade ut för det som norrmännen kallar smörrebom. Dåligt glid.

Ute piggar Vintergäck upp med sina gula blommor med doft av Tussilago och jag gläds till tårar åt svenska åkares framgångar i skidspåren. Du gamla du fria... dånar i positiv anda och människor förenas genom idrotten. Inte som i huliganismen på fotbollsläktarna eller den skrämmande nationalism som vill utesluta och splittra.




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar