torsdag, februari 26

Plötsligt var du bara där!


vinnarfrukosten?

plötsligt stod du bara där!
alldeles vilsen och i jakt på kärleksfullt hem...

sing hallelujah, vilken mör biff jag slog till på

kärleken fixade fantastiska tillbehör
fast dressingen är min skapelse

god vila efter god bit mat, lilla ulla
mindre än en modern klocka...

ny bebis har kommit till rätta i burksamlingen

skrivarlyan så här på
sena kvällskvisten



Vilken fenomenal broiler till dag!

Jag hann med bussen och velade mellan att gå till Röda Korset eller ta bussen en hållplats till och fixa ärenden som fått vänta. Valde i vanlig ordning Röda Korset och dra mig baklänges vilket fynd jag gjorde- en burk till min samling.

Gick därefter till Systembolaget för att inhandla vin. Döm om min förvåning när jag bokstavligt talat sprang in i Ulf Lundell. Fantomen går tydligen på gatorna som en vanlig man. Ville berätta att jag läser hans blogg, tacka för "Öppna landskap", berömma begåvade dottern Sanna och ur djupet av mitt hjärta tacka för att han tar ton mot rasism. Jag vågade ingetdera utan sa bara hej, log och gav tummen upp. Tönt, men en ärlig sådan.

Väl på jobbet ställde sig en kollega vid min sida i väntan på att få använda skivaren, han teaterviskade:
"Hon skivade sin italienska skinka i maklig takt under tiden hon funderade på var hon skulle gömma liket i källaren..."
Är på riktigt en i det ytterst spretiga gänget! Och nu sugen på att skriva bok...

Väl hemma var fötterna tyngre än vanligt (lön du vet) och längtan efter dusch stor. Kärleken fixade klyftpotatis, vitlökssmör och sallad undertiden jag tog en himla, himla lång dusch. Väl tvagad och med ny ork stektes godaste amerikanska köttbiten, tändes ljus och njöts det av kvalitet tillsammans i soffan. En får det inte mysigare än en gör det.

Hur kommer det sig att vissa dagar bara är världsmästare redan från början?




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar