lördag, mars 28

Gråa hårstrån, mamma & tartare










Min första tanke denna morgon: Mamma fyller år, hurra!
Hurra för denna kvinna som, även fast hon är chef för hela tjottabalängen, själv hugger in även denna lördag. Behövs en så behövs en, oavsett titel eller veckodag. Spelar ingen som helst roll om det gäller tvätt eller allmänt. Min mamma är bäst på just det här. Att vara högsta chef men själv ställa upp. Det gör mig till en stolt dotter med rätt att hysa ilskna tankar om lata direktörer på höga hästar och annat påhittat fanskap. En bra chef visar vägen, så enkelt är det. Så enkelt att det är svårt.

Hemmavid händer det saker trots att jag både hunnit med en tur på stan (som genererade ordenligt magknip) och att vi tog såväl sovmorgon som eftermiddagslur...
Mina gråa hår blir bokstavligt talat fler och fler varpå jag funderar över att åter bli rödhätta. Kanske blir det så, igen?

Spånar på en skattjakt till svärisarna nu i påsktider. Det gigantiska ägget är inköpt och fyllt (trots att jag hela tiden känner mig nödd att kvalitetstesta godiset), skattkartan delvis ritad och planen färdig. Vi slår till en dag de inte är hemma... Blir en klassisk men klurig jakt fram till jätteägget.

Underskönt med två lediga dagar efter varandra. Tid att spåna, laga, äta och klura...




❤️

2 kommentarer:

  1. det verkar vara mysigt att vara dina svärisar, god mat får dom och skattjakt! och så får dom passa era goa hundar också :)

    Kram Tina, som ska jobba hela påsken..........

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är vi snälla som låter dem få promenera våra ögonstenar? :)

      Jag ska också jobba i stort sett alla dagar... Funkar det med! Kram

      Radera