söndag, mars 22

När inredningsdrömmar blir till verklighet


nu är det dags för drömmar att bli till verklighet

min magiker & fräscha godbitar

mot kassan vettja!

& vad ska det här vara bra för?!
undrar ulla

längtar tills den läckande, svajiga & gamla
blir ersatt med den vita skönheten



Äntligen, äntligen tog vi oss tid för en dag på IKEA. Solen sken förvisso men jisses så isande vindar och snål temperatur söndagen bjöd. Perfekt att strosa inne!
Handlade allt det där som sedan länge stått på önskelistan och tänkte tacksamt på mamma och pappa som gav oss ett gäng presentkort på just IKEA i julklapp. Perfekt en dag som denna, när inredningsdrömmar tillåts bli verklighet.
Hem kom vi nämligen med ny blandare till köket, färg- och mönsterglad matta till vardagsrummet, stolar till altanen och annat smått. Det roligaste har vi kvar- att skruva och inreda.
Denna dag hann vi äta länge, slå oss ned både här och där för att prata, möblera med det vi funderade på att köpa, provsitta, flytta om... och tänka lite till.

När jag handlar i ett stort varuhus plockar jag det som ska följa med hem, betalar och kommer ut till bilen (om jag minns var jag ställde den) för att upptäcka att allt inte går in. Så hade det blivit även denna dag om inte min käre, när han skulle lyfta jättepaketet med det altanbord vi sett ut till kundvagnen, insett att det här, det kommer aldrig gå. Och det hade det inte gjort heller, visade mätningen. Det förstod i teorin även jag och stod (nästan helt) över tjurandet som brukar uppstå i dylika situationer. Toppen att vi kompletterar varandra och att en av oss tar med huvudet.

Här jag sitter och skriver lyckas jag inte helt stänga ute ljudet från tv´n i vardagsrummet. Mona Sahlin och Carl Bildt debatterar Saudiarabien. Som jag önskar att de bägge fortfarande hade mer framträdande positioner i politiken! I andra hand önskar jag att sittande politiker vågade tala ur skägget som dessa två kombattanter gör. Den här politiska debatten är den första av intresse jag hört sedan jagvetintenär. De bemöter varandra som människor med olika åsikter, inte som ängsliga sprattelgubbar med väl repeterade svar och noll karisma. Det pratar och tycker och argumenterar som folk. Olika men passionerat.

Och med detta sätter jag punkt för ikväll, tack för mig.




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar