måndag, mars 16

Slö söndag kom igång skamligt sent!















Märkt att jag tog en kort paus från betraktandet, skriveriet och bilderna? Alla behöver vi få längta ibland. Sådär så det kliar av ofärdiga tankar och jag leker sökare med fingrar krökta till fyrkanter framför ögat...

Har haft världens skönaste dag till sängs, såväl folk som fä. Pratat, läst, slumrat en stund till... Läst (nästan) en bok från pärm till pärm- det kallar jag kvalitet och prioritering. Nära, stilla, tyst, tillsammans. Får tacka blåsten och himlen, den tunga grå.
Anade att det skulle komma, gråvädret, redan under gårdagens stros i lös sand och doftande tång. Havet betedde sig lynnigare än vanligt, på något vagt vis.
Mycket sent klev vi ändå ur bubblan för att göra något litet vettigt. Fortsatte utrensningen av ting som inte längre fyller en funktion i vårt hem och gick ganska hårt åt såväl skåp som lådor. Därefter klädde jag på mig, sminkade densamma och så bar det av till stads och kalaset jag var bjuden på.
Hade efter vånda att bestämma mig med en flaska vitt, en bukett tulpaner som gick i samma kulör som det läppstift födelsedagsbarnet brukar bära samt en stor chokladkanin. Sistnämnda för att "det är jag" och såg festligt ut. Ann blev både överraskad och glad, sådant syns :)

Kvällen var oerhört trivsam även om det i början känns lite trevande att träffas hemma hos och utanför jobb. Vi fick se nya sidor av varandra, skrattade och flamsade. Sådär från hjärtat! Spelade även frågespel och trots vånda och lätt oro innan det drog igång- har låga tankar om min egen allmänbildning- så kom jag tvåa. När jag tittade och lyssnade på värdinnan med vänner så kunde jag både se och känna att jag är nästan femton men åtminstone tio år äldre. Fast ändå inte alls.
En fin kväll med kloka, snälla och mysiga donnor. En kväll där samtalen flöt på och berörde såväl tråkigheter som rena källor till det där tokskrattet!
Lägenheten var dessutom så himla mysig med högt i tak och inredd med nästan bara loppisprylar, en till sak vi har gemensamt...

Klockan börjar närma sig midnatt. Största gjutjärnsgrytan står puttrande på spisen med köttfärssås för en hel armé. Behöver ordentliga luncher men även bas till nästa lasagne. Gjorde sistnämnda till middag igår och där rök lagret av färdig sås. Kärleken åt tills han bokstavligt talat storknade och fick lägga sig på golvet med magknip. Gott är det och ont gör det!

När knoppar brister.




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar