tisdag, april 21

Dansa pausa


plommonblom

kastanj

hemmahimlen

nu blommar magnolian som vi följt under våren!

pil

forsythia tillsammans med ståtligt blommande
träd av okänd art




Jisses, vilken explosion tack vare de senaste dagarnas värme. Björkens knoppar har spruckit ungefär samtidigt med pilens och jag knatar runt med ett leende. Har blivit ett par frukostar men även middag på altanen, det är svårt att slita sig från det där extra "rummet" vi fått till ute.
Vilken lyx att sluta vid lunch, och att i den tidiga morgonens förvirring kommit ihåg att ta på klänning istället för vinterkläder, för att kisande kliva ut bakvägen från stormarknaden för att golvas av sol, värme och blomster. Började med att sätta mig på en bänk innan jag långsamt fotograferandes tog mig till Röda Korset för en kik. Fortsatte till en matvagn där jag spontant beställde en kebab i pitabröd som intogs på parkbänk i väntan på bussen hem till byn...

I går kväll tog jag tillsammans med kärleken en ordentlig promenad i Björket, stadens förfallna men ännu vackra oas. Gott om flanörer och motionärer gjorde oss sällskap i finvädret. Precis som en orm av okänd art- lång var den och mitt hjärta nästan stannade innan vi hade för-nyfiken-för-sitt-eget-bästa Tage under kontroll. Är själv inte rädd för ormar men vet att ett ynka bett i tassen på en äventyrlig liten vovve ofta leder till ordentliga tråkigheter. Den här matten har därför ormradarn på vid all utevistelse!

Väl hemma denna eftermiddag var jag fullständigt slut och hettande efter fler timmar i sol. Nu är rätt period att köra livet lite långsammare för såväl dagar som veckor går förvirrande snabbt... Vill få uppleva äppelträdens blomning i Kivik, äta middagarna omväxlande på stranden och på altanen, hinna plantera, rensa ogräs och ha stunder av vila i det gröna. Utan att stressa.



❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar