onsdag, april 22

Pengarna kommer i skritt men går i trav


hoppfull morgon

dyr kväll




Känns i det mosiga huvudet att dagen varit lång. Åkte nämligen in till stan samtidigt med kärleken denna arla morgon. Åt frukost i Kassa 14 och bredde mig omedvetet en glad macka. Hade en lång stund att fördriva innan det var tid för foten att bli professionellt ompysslad.
Fick mig laser samt en omgång massage av vader, häsenor och benhinnor. Dra åt skogen så smärtsam massagen var! Inget skönt och avslappnande alls över den behandlingen men alldeles säkert effektivt. Är i vanlig ordning naivt tillitsfull.
Ny tid inbokad redan på fredag men då slipper jag massagen och får gå rätt på lasern. Och kanske blir jag även tejpad. Som idrottarna, du vet? 

Kärleken har sannerligen legat i efter jobbet; klippt gräsmattan (som växt i raketfart sedan den göddes förra veckan), målat ny bit av staketet och just som han kom in och hoppades få ta kväll visade sig källaren vara översvämmad av avloppsvatten. Livet som husägare är inte alltid ljuvligt. Nu slipper jag stå en våning ner, bland spindlar stora som dasslock och raka vatten. Men lär å andra sidan inte sova gott med vetskapen att vi kommer måsta ta hit spolare. Som kostar en hel hög pengar.
Vad gör väl en inställd hårklippning?, har jag frågat mig själv sedan i september. 

För på torsdag blir det spolarna, på fredag kommer sotaren och i förrgår måste nya däck till bilen införskaffas. Så sant som det är sagt- pengarna kommer i skritt men går i trav. Rentav galopp skulle jag vilja påstå.


Edit! Nu är spolbilen här och klockan är tio på kvällen. Källaren täckt av en decimeter ohärligt vatten trots kärlekens ansträngningar. Där finns träningsredskap, pellets och maskiner som ingendera tycker om väta. Nu vet vi vad vi gör med skatteåterbäringen. Visst känns det skönt ändå? Att slippa drömma, kanske resa och äta glass. Glass är i vilket fall rakt inte bra för kroppen. Själen håller inte med.




❤️

2 kommentarer:

  1. Åh fy bubblan era stackare! att inkomster ger utgifter blir ju rätt i dubbelbemärkelse här.....jag har haft några härliga städ-dagar på kusten....tänkte messa dej ett par bilder men så vände turen idag och telefonen la av...och tänk så beroende vi är av teknik idag....världen går nästan under utan telefon......
    T, som ändå njutit av väder och frihet från häl-problem...........

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte väldans lägligt :( Men är det någonsin så?
      Tack för bilderna & vetskapen om att en Magnolia-buske- det vill jag haaaa!
      Hoppas din telefon blev frisk efter läkarbesöket & att vi snart ses.

      Radera