lördag, april 25

Magnolia, bouillabaisse & nog får vara nog












Som jag saknat mina skalande, hackande, kokande, formande och på alla vis kreativa stunder i köket! Har inte tagit mig för att kocka då matlusten sedan länge tagit semester. Tror det är två månader sedan jag senast stekte en biff... Udda.
Sedan veckor tillbaks vill jag ha frukt, vätska, pasta, fisk och grönt- ett begär som inte vill ge med sig.

Har otåligt längtat efter att få laga fisksoppa och med lönen på kontot blev det äntligen av. Fantastiskt skoj, pilligt, vackert, matigt och sörpligt! Serverade min bouillabasse med aioli och vitlöksbröd.
En helt klart god lördag.

I går röt jag (utan betänketid) ifrån när en dam tyckte att hon var i position att rätta var på trottoaren jag gick. Blev tvärilsk och kände hur det var nyttigt för mig. Att inte knyta näven i fickan utan svara från hjärtat "ge dig för fan, bara lägg av!"
Nog får faktiskt vara nog. Jag håller upp dörrar, tränger mig inte, bryr mig om, hör av mig, tål att andra inte hör av sig, servar och försöker visa hänsyn.

Ge fasiken i att ta ut din dåliga dag på mig. Tantaskrälle.




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar