lördag, maj 9

Tiden springer ifrån mig


hoppfullt, grönt, perfekt 
ramslök
grönaste stenshuvud
fått den onda foten tejpad
ljusa kvällar
farmor önskade lasagne & det fick hon
syskonen smaskar middag




Snabb, snabb uppdatering. Vårveckorna springer snabbare än jag hinner rapportera. 
Farmor är på plats på Säterivägen (stärkt av en tågresa som gick bättre än hon kunnat drömma om- dagens unga är så hjälpsamma!) och vi har upplevt våren hela dagen lång. Tre ystra vovvar och människofolket. Hamnade mitt i en agilitytävling, för att sedan färdas mot Stenshuvud och det ungt gröna. Som det blommar bland bäckar, stenar och nedfallna grenar. Äppelodlingarna och fälten av raps. Jag blir helt lam av det storslagna.

Väldigt mätta och trötta på intryck. I morgon bortbjudna på middag men dagen kommer ägnas åt trädgårdsmarknad i Degeberga... Farmor peppad och jag med!

Under tiden jag skriver hör jag farmor och kärleken prata om det Star Wars som de ser på tv. Farmor som frågar, Uffe som svarar. Bägge verkar lika fängslade av vad som utspelar sig - de har alldeles glömt av att jag behövde en kort stund för mig själv. Här framför skärm, tangenter och med bilder. Hur fint som helst, faktiskt!

Nu hörde jag en uppslukad farmor fråga "vad är det i svärden då?!" :)
Så det blir med gamla damer som sovit gott en hel natt i sträck för första gången på år och dar...




❤️ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar