måndag, maj 11

Upplevelsens trötthet


lågt i tak

bord efter bord av perenner

& ängar översållade av maskros med betande kossor

här stannade vi till

innan jag, kärleken & vovvar tre

tog en promenad...



Uppfylld av hopp och tro sedan dagens besök på trädgårdsmässa- en mysig, utomhus sådan. Köpte med mig ett par kassar perenna växter hem till det humana priset av 120 kronor. Åt korv, språkade med proffsen och blev något klokare.
Hann hem för en kort vila innan middag hos svärföräldrarna. Farmor iförd bälte som pappa flätat och kvällen var god.

Tills jag gjorde en klassiker och satte kortet från kameran i datorns CD-läsare. Plopp sa det och så var det inne. Kroppen fylls av en isande ångest i samma ögonblick som den ytterst lilla saken lämnar handen och fortsätter in.

"Du din dumma jävel!", säger jag till mig själv.

Kärleken har trixat och fixat och jag fått mig en pekpinne. Kortet inte längre fånge. Varför sitter skåran till CD:n så himla nära den till chipet för kameran? Frågan som mänskligheten ställt sig i århundraden.

Jag är ett stort öra!




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar