fredag, juni 19

Trevlig Midsommar!


midsommarblomster till frukost

nedan följer mobilfoton från
djungeln hemma hos svärisarna

vinranka & ampel

en av flera välmående monstertomater

små, blivande druvor



Efter störtregn som smattrade så hårt mot taket att det stundtals var öronbedövande rensades luften upp och strimmor av blå himmel visade sig. Då var kvällen redan kommen och vi fortsatte kura inne, i värmen och de bekväma stolarna. En alldeles vanlig helg i juni.

Efter god mat la jag mig en stund på soffan i svärisarnas uterum och kände mig som inbäddad i en djungel. Tomatplantor, vinranka, pelargoner och palmer visade sig från sin mest välmående sida. Då mina stackars plantor är 20 centimeter höga är svärmoderns 150 centimeter. Intalar mig själv att jag behöver bara få öva lite mer för att hinna ikapp... Hur fint som helst i vilket fall och mobilens kamera gör dem verkligen inte rättvisa. Hur kunde jag glömma ta med riktig kamera igen?

Efter en hel dag på vift var det skönt att komma hem till sin egen soffa och ta djupa andetag. Morgondagen ser ut att bli vacker.




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar