onsdag, juli 8

& hon älskade dem alla!


efter jobbet fyndade hon
både lampa & converse

& den korta promenaden hem blev
den blötaste i hennes
trettiosexåriga liv

men gustavsbergs "salix" får en att le

tror jag är kär




Önskar jag hade tid och möjlighet att bara köra runt på loppis och fynda- snart har jag ju möjligheten att packa bilen full och ta med en massa fint upp till syster. Hon älskar det lite udda och personliga lika mycket som mig. Vi verkar ha samma smak och hon har bett mig köpa allt jag kommer över!
Gissa om jag hade dåligt samvete när jag denna helg prioriterade strand framför loppis. Jag är för övrigt ett enda dåligt samvete- klimatet, djuren, barnen, de gamla, de flyende. Allt landar på mina redan ömma axlar.

Istället får jag glädjas åt det jag lyckats skrapa ihop sedan syster åkt. Alltså, det är inte helt lätt att hitta saker på beställning och på bara ett par veckor. Är själv ganska kräsen.
Ett par mintgröna Converse till Ludde, en ljuvligt tung och vacker lampfot från 1917 och fat som saknar kopp är vad jag lyckats komma över för mindre än två hundringar. Och vad ska en göra med fat utan kopp tänker du? Bara för det ska jag visa dig.



kaffefat, fröfat, tvålfat,
kakfat, blomfat...

hur fint & praktiskt som helst ju-
duger till allt!





❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar