onsdag, augusti 19

Surströmmingsfest! ❤️


glad tunga under glasöga

vad får vi till lunch?

laddat för go´middag

agapanthus

druvor från svärisarnas odling

strömming i kvällssolen

åhh, så gott!

mandelpotatismos är inte alltid skoj &
jag fick koka nytt

diskar i vattenspridaren




Ibland älskar jag livet en aning mer än annars. Som idag, när jag råkar ha en ledig dag som krockar med sol och svärisarna tar en med till havet! Finns inget i hela världen som får mig så välmående till sinnes som sandiga fötter och synen av Stenshuvud där i fjärran. Vågorna gick så höga att jag blev yr bara av att titta på dem. När jag gick ner för att doppa fötterna kände jag hur strömmarna ville suga med mig ut.

Några timmar senare hade vi redan innan bjudit in samma svärisar till surströmminsfest. Strömming, mandelpotatis, hackad lök, tunnbröd och annat som får det att vattnas i munnen. Fifasiken så gott det blev där på altanen i kvällssolen. Somliga av oss behövde både täckjacka och filt då temperaturen sjunkit till 24 grader medans andra njöt baraxlade. Faten var renskrapade innan vi gav oss och jag så väldans nöjd! Kanske har strömmingen aldrig smakat bättre? Fast så känner jag varje gång...




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar