lördag, september 26

Äntligen familjetid


två delar pyttekorg

lönen är här! ;)

nytt på loppisfronten, en jätteurna
i gjutjärn...

svärmor lyxade till en sen kväll med äppeldessert





När veckan är lång och avslutas med något migränliknande till huvudvärk så vet jag att jag lever. Var nödd att gå hem tidigare från jobbet igår kväll då det huggande i huvudet fick mig att stundtals kräkas. Överjäklig värk mitt i lönehetsen, glad att jag klarade några timmar och glad att jag har kollegor som ställer upp när det behövs. Kom hem vid 19 på kvällen och låg likt en död till tidig morgon när väckaren ringde för en ny chans i ringen. Idag är en annan dag, en där jag mår mycket bättre. Vilken tur!

Människor blir euforiska när lönen når kontot. Istället för att köpa ett hekto kokt skinka vill hen ha två hekto Pata Negra och Tryffelsalami. Istället för fem kycklingvingar blir det två kilo kamben. Fullt upp i min bransch med andra ord.
Inte är jag bättre själv, så snart jag bytt om till civila kläder bar det av upp på stan för att köpa mascara, bättra på höstgarderoben, köpa den där boken och hänfalla till rent spontana inköp. Denna gång ett set målarpennor som jag kan färglägga med. Panduro hade ju 25% rabatt på hela sortimentet, lockar hjärnan samtidigt som förnuftet vet att jag just blivit lurad att köpa något jag kanske faktiskt inte verkligen behöver i detta nu… Det ska vara färgglatt att leva, resonerar jag.

Nu ska jag ägna mig åt familjen, vi har inte setts mycket under veckan som gått! I morgon blir det en hel massa bilder, det är våran dag...




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar