torsdag, oktober 15

Är det för mycket begärt?






Säga vad en vill om Indisk mat men god är den! Har tillbringat kvällen på restaurang med kära kollegor och redan bestämt att jag och kärleken måste återvända inom kort. Älskar smårätterna, det vegetariska, bröden, såserna och miljön under lyktorna. Väl hemkommen googlades det recept och trots att magen är en som en boll vill jag laga, laga, laga. En ny värld har öppnat sig.
Välkommet att gapskrattandes ses en onsdag, bara för att vi ville vara tillsammans ett par timmar i ledig miljö. Snart ses vi alla igen, uniformerade och redo.

Natten som gick bestod av mardrömar om att inte hinna eller lyckas ta sig fram till jobbet. Drömmar om att försova sig, bli strandsatt, tappa bort arbetskläderna, ha fel schema, ta fel hiss och så vidare vidrigt. Var rent förstörd när klockan inte behövde väcka mig 04.45. Blev det en timmes sömn där i virrvarret av förtvivlan är jag förvånad. I natt hoppas jag drömma om Tikka Masala, Lassi, klänningar, Raita och Palak Paneer. Är det för mycket begärt?




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar