söndag, november 8

Jag backar dig närsomhelst!








Efter en stormig natt kom en klar och vacker dag. En där jag tog vovs med mig på långsam om än fortfarande något blåsig promenad. Härligt att få sol på näsan och frisk luft i bröstet! Naturen är fantastisk på att reda ut mina tankar och på att ge ro.
Kärleken har hjälpt sin syster köra grejor till tippen. Vet inte om jag berättat att hon ska bli sambo och köpt hus bara några hundra meter från vårt?

På det hela taget en speciell helg för ikväll blir det surströmming till middag. Igår löjrom från Kalix. Kanske längtar jag "hem" lite extra mycket? Minns när jag bodde i Överkalix och vaktmästaren på jobbet ordnade fantastiskt fin löjrom till ett lika fantastiskt pris. I går fick det räcka med varsin klick på en toast- en sann delikatess som kostar lika mycket som den smakar.

Borde låta bli men kan bara inte- har kikat på kommentarerna efter att min nye idol sjöng sin Lyckolandet under gårdagens Så mycket bättre. Det är så en blir mörkrädd och jag vet inte varför jag plågar mig själv. För att offentligt våga tycka och tänka humant i dagens Sverige krävs sannerligen mod i bröstet och härdad hud. För annars blir en säkert sårad av kommentarer som "jaha, det här är alltså sopan som lyckades få sin förra fru att bli lesbisk, inte släppt nytt på åratal och är torrare än en baguette från nittonhundra…" På youtube har Niklas tolkning ungefär 800 tummar ner och 700 tummar upp.
Niklas, jag är full av beundran och backar dig dygnet runt!

Nu ska här tändas ljus och dukas för fest. Min älskade är iväg en stund för att uppmärksamma sin far på dagen. En dag som denna önskar jag särskilt att jag hade min egen på gångavstånd. Grattis pappa, du är bäst!




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar