måndag, november 9

Har jag klätt på mig?


hälsade på fåren

& stod länge på bron, tittandes på träden




Bara för att du är paranoid betyder det inte att du inte är förföljd. 
Och i mitt fall- bara för att du drömmer om att sakna kläder/ kan komma på dig själv gående till bussen undrades om du tagit på alla plagg så betyder det inte att du har problem som ligger djupare.

På väg hem från jobbet, iklädd jacka och halsduk tog jag nämligen upp väskan och rynkade pannan åt det som låg överst. Vad gör den kjolen här?, tänkte jag. Innan jag tittade ner och insåg att jag hade strumpbyxor men ingen kjol på mig. Jag säger då det… samtidigt som jag skakar på huvudet. Och fnissar åt mig själv! Virrpanna.




❤️

2 kommentarer:

  1. *Fnissar* och nu kommer frågorna: vad sa dom på bussen? hade du lång kappa eller syntes det att du missat något? och VAD sa kärleken när du kom hem utan kjol?!

    T, som bara glömt byta skor efter jobbet......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det var kväll och U hämtade mig från jobbet via personalingången :) Dessutom tog jag på mig kjolen när jag insåg att det inte redan var gjort så situationen redde upp sig snabbt. Men ändå.

      Radera