fredag, november 13

Känns rakt inte








Att herr November tagit över vår annars så gröna, sköna värld märks då rakt inte av. Eller, visst har han ätit upp bladen på de stora träden men resten av naturen knoppar. Jag färgar håret rött! Målar naglarna fast det är förbjudet! Njuter spirande åkrar! Och promenerar i motljus, där solen ännu värmer! Under veckan som gått har jag anmält mig som volontär hos mitt lokala Röda Korset och hoppas de hör av sig. Gärna snart.

I morgon har jag glädjen att kunna ta med mig kärleken på årets största fest. Vi blir hämtade i taxi och kommer garanterat ha en toppenkväll. Jag med knallrött våffelhår i en klänning som sitter oh så tight och de förbjudet målade naglarna. Längtar att träffa alla- Maxigänget är faktiskt det bästa! Och då har jag en hel del att jämföra med.

Dessutom har en av mina kusiner gjort det finaste. Köpt en digital fotoram och tagit kontakt med oss andra med önskan om att vi mejlar över familjebilder. En efter en slöt vi upp tills gänget var samlat och mormor kommer få en jättefin present när hon fyller år. Så här skrev hon som fick idén:

Hej kusiner!
Nu är jag i vanlig ordning ute i sista sekund MEN mormor/farmor fyller 85 år på måndag!
Jag har köpt en digitalfotoram till henne i present och undrar om ni vill hjälpa mig att fylla den med bilder på era familjer? Speciellt någon bild på er själva men även era barn/pälsbarn. Hon pratar så mycket om allihop och jag tror hon kommer att tycka om att kunna titta på bilder av hela sin familj.

Får bokstavligt en tår i ögat av Petras initiativ. Varför har jag aldrig tänkt på att gå samman? Hon har inte bara gjort något för mormor/ farmor utan något för oss allihop.




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar